piątek, 6 kwietnia 2018

Wejścia i wyjścia Commodore 64

Commodore 64 posiada gniazda wejściowe i wyjściowe z tyłu obudowy oraz z boku.

Tylna część obudowy.

1. Gniazdo cartridge'a. Prostokątne gniazdo, do którego można podłączyć cartrigde z grą lub programem.
2. Przełącznik kanału. Przełącznikiem tym wybiera się kanał telewizyjny, na którym wysyłany jest obraz z komputera do telewizora.
3. Gniazdo TV. Do tego gniazda podłączany jest kabel do telewizora, przez który wysyłany jest obraz i dźwięk.
4. Wyjście głosu i wizji (Audio & Video).
Do tego gniazda można podłączyć wzmacniacz fonii oraz telewizor wyposażony w wejście video i audio.
5. Złącze szeregowe (Serial Port). Do tego gniazda można podłączyć drukarkę COMMODORE lub stację dysków VIC1541.
6. Złącze magnetofonu. Do tego złącza można dołączyć magnetofon DATASSETTE, na który i z którego można wczytywać programy.
7. User Port. Do tego złącza można podłączyć dodatkowe urządzenia peryferyjne, takie jak MODEM czy interface komunikacyjny RS-232.

Boczna część obudowy.

1. Gniazdo zasilania. Do tego gniazda należy podłączyć kabel z zasilacza.
2. Włącznik zasilania. Służy do włączania komputera.
3. Gniazda podłączenia joysticka (Game ports). Do każdego z tych gniazd można podłączyć joystick

3 komentarze:

Montaż adaptera joysticka z wtykiem DB9 do USB

 Adapter umożliwia podłączenie standardowego joysticka z wtykiem DB9 dla Atari, Commodore, Amiga do portu USB komputera z Windows. Zmontowan...