niedziela, 25 sierpnia 2019

Montaż QMEG w Atari 65XE

Dzisiaj opiszę jak wygląda montaż OS QMEG i oryginalnego OS Atari V3 przełączanych przełącznikiem.

Pierwszą rzeczą jak należy zrobić, to wylutować oryginalny ROM i wlutować podstawkę DIL 28 w miejsce ROM-u.

Ja posiadam płytę z 130XE i ROM, znajduje się w środkowej części płyty, drugi od dołu, na płycie jest tylko jeden układ, który ma 28 nóżek i łatwo go znajdziemy.

Do wykonania będzie nam potrzebna pamięć 27C512, ja wykorzystałem dosyć łatwo dostępną pamieć Winbond W27C512.
Oprócz tego rezystor 3,3 K ohm, kawałki przewodów i włącznik, ja użyłem włącznika 3 pozycyjnego, ale może być tez on off.

Pamięć W27C512 programujemy wsadem -> Link

Wyginamy 27 nóżkę układu W27C512, nie wkładamy ją w podstawkę i wykonujemy połączenia według schematu.


Na schemacie jest pamięć 27C256, ale w przypadku pamięci W27C512 będzie tak samo.

Gdyby ktoś posiadał pamięć 27C256, to wsad do wgrania jest do pobrania tu -> Link

Gotowy zamontowany układ.


Teraz przed włączeniem Atari przełączamy systemy przełącznikiem.

System QMEG.


System ten ma przewagę nad zwykłem, że nie musimy wciskać OPTION, aby wyłączyć BASIC.

Jeżeli chcemy uruchomić w nim BASIC, włączamy komputer z wciśniętym klawiszem OPTION.

System QMEG jest opisany tu -> Link

Ja używam go z SIO2SD z włączoną opcją automatycznego startowania konfiguratora, wystarczy wybrać grę i wcisnąć Enter lub użyć podłączonego joysticka i wcisnąć fire i gra się uruchomi, nie trzeba bawić się w wciskanie klawisza OPTION, aby uruchamiać gry.

1 komentarz:

Montaż adaptera joysticka z wtykiem DB9 do USB

 Adapter umożliwia podłączenie standardowego joysticka z wtykiem DB9 dla Atari, Commodore, Amiga do portu USB komputera z Windows. Zmontowan...