piątek, 1 maja 2020

Projekt Amiga 500

Pewnego dnia zakupiłem samą płytę do Amigi 500 i postanowiłem umieścić ją w obudowie komputerowej.

Ukończona obudowa prezentuje się tak.


Znalazłem na Allegro starą dosyć niską i szeroką obudowę komputera PC.

Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem, to zaślepienie otworu po zasilaczu kawałkiem blachy i poszerzenie otworu na dole na gniazda Amigi 500.



W kawałku blachy wyciąłem otwór i zamontowałem gniazdo zasilania.

Jak zasilacz wykorzystałem zasilacz CISCO ADP-30RB, posiada on odpowiednie napięcia do zasilania Amigi.


Po rozebraniu zasilacza widać przewody:
- pomarańczowy to +12V
- zielony -12V
- czerwony +5V
- czarny masa GND
- biały i niebieski łączymy do włącznika


Od spodu płyty wlutowałem przewody z gniazdem starego zasilacza ATX, czerwony to 5V, żółty 12V, czarny GND, a drugi czarny wykorzystałem jak -12V.


Gniazdo z opisanymi napięciami.


Od zasilacza pociągnąłem wtyk z odpowiednimi napięciami.
Widok na zamontowaną płytę Amigi 500 i zasilacz.


KLAWIATURA PS/2

Teraz przyszła kolej na podłączenie klawiatury, wykorzystałem starą klawiaturę na PS/2.
Zbudowałem układ na PIC16F84A według schematu.



Wsad do PIC16F84A jest do pobrania tu -> Link

Układ PIC zaprogramowałem programatorem JDM, ale można innym dowolnym.

Układ do obsługi klawiatury zbudowałem na płytce uniwersalnej.


Później dodatkowo dolutowałem 2 rezystory 220 ohm do pinów Status i Inuse, podłączyłem do nich diody led z obudowy, które pokazują włączone zasilanie i pracę dysku twardego, Reset tak jak schemacie podłączyłem do przycisku power z obudowy i działa jako reset Amigi.

Status pokazuje, że włączona jest Amiga, a Inuse pracę stacji dyskietek tak jak na filmie.
Po otworze na gniazdo kluczyka dopasowałem okrągły włącznik zasilania.


MYSZKA NA PS/2

Teraz przyszła kolej na wykonanie interfejsu dla myszki PS/2 dla Amigi.

Wykorzystałem do tego celu:
- Arduino Mini Pro
- obudowę HH-004 jasną o wymiarach 35x50x20 mm
- gniazdo PS/2 na kabel
- wtyk DB9 żeński z obudową
- kawałki przewodów


Arduino programujemy wsadem -> Link
Wymaga jest biblioteka PS/2, którą po rozpakowaniu kopiujemy do folderu Moje Dokumenty/Arduino/libraries -> Link

Poszczególne piny Arduino z wtykiem DB9 i gniazdem PS/2 łączymy według schematu:


Wtyk DB9 ma opisane numery pinów.


Widok gniazda PS/2 od przodu.


Zmontowany interfejs, Arduino Mini Pro bez problemu mieści się w obudowie.


Gotowy interfejs z myszką kulkową, nie testowałem myszek optycznych.


Testowanie myszki i klawiatury.


Przedni panel poddałem wybielaniu i zaprojektowałem nalepki, teraz wygląda tak.


GOTEK DLA AMIGI

Doczekałem się zamówionego Goteka z Chin, jak go zaprogramować opisałem w innym projekcie -> Link

Po zaprogramowaniu na pendrive umieszczamy pliki zawarte w ściągniętym pliku ze strony Flash Floppy oraz gry ADF, mogą być w folderach.

Przygotowany pendrive z plikami.


Wykorzystałem wyświetlacz LCD, należy podłączyć rezystory podciągające 4,7K, co zostało opisane na stronie Flash Floppy Wiki -> Link

Na otwory w obudowie zamówiłem pleksi wraz z wycięciem otwory pod wyświetlacz LCD, po zamontowaniu wygląda tak.


Po zamontowaniu goteka, odpalamy Autoboot, wybieramy pliki ADF i umieszczamy w wirtualnych stacjach dyskietek, po zapisie robimy Save i restart i wybieramy wirtualne stacje dyskietek przyciskami na goteku.



Ciąg dalszy nastąpi...


3 komentarze:

  1. Dobra robota!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć. A jaki zasilacz polecasz do Amigi 1200 w rozsądnej cenie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam własnoręczne zrobienie zasilacza z MeanWell RT-65B, kwadratowy wtyk do Amigi kupisz na Allegro.

      Usuń

Montaż i uruchomienie adaptera joysticka DB9, Atari, Commodore, Amiga na USB Windows 10, The A500 Mini, The C64

Płytka adaptera wygląda jak na zdjęciu niżej. jest takich rozmiarów, że mieści się w obudowie wtyku DB9. Wykaz elementów do montażu: 1. Gnia...