niedziela, 10 czerwca 2018

Budowa adaptera myszki PS/2

W Commodore 64 możemy wykorzystać myszkę PS/2 budując odpowiedni konwerter.

Konwerter oparty jest na układzie Atmega8 i wykonałem go na płytce uniwersalnej.



Do budowy wykorzystałem:

1. Atmega8
2. Płytka uniwesalna
3. Wtyk DB9
4. Gniazdo mini din 6 pin
5. Rezystory 10K - 4 szt.
6. Kawałki przewodów.

Projekt jest opisany na stronie -> Link

Schemat połączeń.



Programowanie przeprowadziłem programatorem USBasp, który opisałem tu -> Link

Programator należy ustawić w tryb slow, zwierając JP3.



Schemat podłączenia programatora do Atmegi 8.



Programowanie przeprowadziłem w programie Sinaprog -> Link

Najpierw programujemy Fuse bity ustawiając na 8 Mhz i klikamy Program.



Atmegę programujemy plikiem -> Link

Po zaprogramowaniu powinno już wszystko działać.

Adapter testowałem w programie Amica Paint.



Przykładowy napis wykonany myszką.


Podłączony adapter do Commodore 64 z myszką PS/2.


Adapter zaizolowałem koszulką termokurczliwą i owinąłem taśmą.


Adapter może pracować w różnych trybach.

Na wyłączonym Commodore 64 wciskamy przycisk myszy i włączamy Commodore 64:

Prawy przycisk - rozruch w trybie dżojstika
Lewy przycisk - rozruch w trybie szybkim
Środkowy przycisk - rozruch w trybie wolnym

4 komentarze:

  1. Fajna sprawa, ale bez oryginalnego układu SID nie działa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. SID odpowiada za odczyt potencjometrów. Komunikacja z myszą odbywa się właśnie w ten sposób

      Usuń

Montaż i uruchomienie adaptera joysticka DB9, Atari, Commodore, Amiga na USB Windows 10, The A500 Mini, The C64

Płytka adaptera wygląda jak na zdjęciu niżej. jest takich rozmiarów, że mieści się w obudowie wtyku DB9. Wykaz elementów do montażu: 1. Gnia...